f movies Merry Christmas Images download in hd free

Toll de l’olla a Farena amb nens

Farena, Alt Camp

De camí al Toll de l'Olla a Farena - Foto: YouMeKids

Què us sembla anar a la recerca d’un indret màgic al mig del bosc per refrescar-vos de la calor primaveral o estiuenca? Passejant entre pins i acompanyats de la olor del bosc, seguireu el so de l’aigua del riu Brugent a Farena. En dos quarts d’hora de camí a Mas d’en Toni trobareu un espectacular gorg del riu Brugent, amb una petita cascada i aigua fresca per prendre un bon bany.

No oblideu d’aturar-vos a Farena, un petit poble encantador de carrers empedrats i cases de pedra molt apretades. Tot i que va desaparèixer la muralla que envoltava el poble i l’església romànica, es manté la característica de vila tancada.

Un itinerari per refrescar-vos de la calor de l’estiu amb els nens i per gaudir dels pobles de muntanya!

Com arribar-hi:
Per arribar a Farena, heu d’agafar la TV7044 des de la Riba. Són 14 kilòmetres amb uns quants revolts fins arribar a la plaça del poble. Just a la dreta de la plaça surt un carrer estret. Heu de seguir aquest camí durant aproximadament 1km. En un revolt trobareu a la dreta una senyal de prohibit el pas i un cartell en direcció Mas d’en Toni. El cotxe l’heu de deixar aparcat a la carretera principal. Hi ha espai per uns quatre o cinc cotxes.

Toll de l'Olla a Farena - Foto: YouMeKids
Toll de l’Olla a Farena – Foto: YouMeKids

En marxa:
Agafeu la pista forestal en direcció Mas d’en Toni.  Just entrar a la pista forestal, trobareu una tanca que indica que entreu en una propietat privada. Podeu entrar a peu. Continueu el camí tot recte durant uns 25 minuts. Passareu per una primera bifurcació, però heu de continuar recte seguint les indicacions cap a Mas d’en Toni. Arribareu a una esplanada des d’on surt un camí estret cap a la dreta que baixa cap al riu. Agafeu-lo i deixeu el camí principal que us portaria directament a Mas d’en Toni.

Cinc minuts més tard haureu arribat a una nova esplanada més petita des d’on ja podeu veure el riu. Continueu pel sender uns 3 metres més fins veure un corriol que surt a la dreta per on podreu baixar cap al Toll de l’Olla. Passareu per un pi jove (amb compte en aquest punt, ja que és molt estret) fins arribar al riu. En aquest punt haureu de creuar l’aigua per unes pedres grans que trobareu a la vostra esquerra. Per arribar a la “platja” de pedres del Toll de l’Olla heu de caminar cap a la dreta per les roques i deixar-vos lliscar per elles fins a la zona de pedres. Per tornar heu de desfer el camí.

Platja de pedres al Toll de l'Olla. - Foto: YouMeKids
Platja de pedres al Toll de l’Olla. – Foto: YouMeKids

Info de la ruta:

Detalls de la ruta:
Durada: 1 hora (anada i tornada sense aturades)
Distància: 1,5 km (inclou anada i tornada)
Accessibilitat: podeu portar cotxets per la pista forestal, però en arribar a l’esplanada gran, haureu de deixar-los per baixar al riu pel sender.
Recomanacions: Porteu bon calçat, aigua i banyador. Si porteu nens molt petits, penseu en portar motxilles, ja que en certs punts necessitareu les vostres mans per baixar fins al riu. Quan arribareu al corriol que us portarà fins el Toll de l’Olla, vigileu bé als nens, ja que el camí és molt estret i hi ha un petit barranc.
Edat recomanada: +4 anys

"En castellà: Castellà"

Sobre Barbara Vastenavond 526 Articles
Historiadora de l’Art, gestora cultural i mare de dos nens. Convençuda de que cada experiència que vivim enriqueix la nostra vida. Explorar, tocar, viatjar, sentir... és la millor herència que els puc deixar.. Creadora de YouMeKids i coautora de la col·lecció de guies “Excursions amb nens des d'una àrea de pícnic” .