f movies Merry Christmas Images download in hd free

Cap el Mirador de la Pena al bosc de Poblet

Espluga de Francolí, Conca de Barberà

Mirador de la Pena- Foto: YouMeKids

Si us agraden els boscos, els rierols i els descensos amb una mica d’emoció, de ben segur que gaudireu de la pujada cap al mirador de la Pena, al bosc de Poblet.

Pel camí trobareu tresors com la carbonera on la llenya es convertia en carbó vegetal, les ruïnes d’un pou de gel, una cascada i unes quantes pedreres.

Una excursió per gaudir durant quasi tot un dia de la muntanya amb els nens.

Com arribar-hi:
El punt d’inici és el punt d’informació del Parc de Poblet, que trobareu a la dreta de la TV7007 entre el monestir de Poblet i Les Masies (en direcció a l’Espluga de Francolí) a l’alçada del km1. Al costat de la caseta d’informació hi ha una zona d’aparcament per 3 o 4 cotxes.

En marxa:
Per accedir al camí que us portarà al mirador, heu d’agafar les escales que pugen per darrera de la caseta d’informació i us porten ( a l’esquerra) cap a una pista. Heu de seguir tot recte (deixant uns quants camins a la vostra dreta) fins arribar, passats uns 10 minuts, a un indicador. En aquest punt heu de continuar recte (a la banda esquerra) en direcció al Camí de la Pedrera. Arribareu a una nova bifurcació que us obligarà a pujar recte entre arbres per unes roques per continuar pel camí de la pedrera. Seguiu en tot moment les indicacions de l’itinerari 1, que són de color verd.

A l’alçada d’una tartera amb 2 pals de fusta, el camí es desdibuixa. Heu de continuar recte passant per uns arbustos, deixant la paret de pedres a la dreta. Gairebé una hora després d’haver sortit, el sender es bifurca i us porta cap a l’esquerra a la plaça de la Llibertat. Aquí trobareu uns bancs per esmorzar.

Carbonera al Bosc de Poblet - Foto: YouMeKids
Carbonera al Bosc de Poblet – Foto: YouMeKids

La següent parada és la carbonera, a uns 20 minuts de la plaça. A partir d’aquí el camí és cada vegada més estret, fins arribar a la Trona, un mirador ubicat en un revolt d’una pista ampla. Portem 1 hora i 40 minuts de camí. En aquesta bifurcació heu de girar a l’esquerra pujant per la pista ampla. Passat un nou revolt i a 100 metres de la Trona, trobareu un petit sender que en 15 metres us porta al pou de gel (a l’esquerra del camí). En arribar a una nova bifurcació en la pista, girem a la dreta per arribar a una petita cascada. En arribar a una nova senyal, heu de seguir les indicacions cap a la Casa Forestal, el que us obliga a abandonar la pista principal i saltar la tanca de la casa. En aquest punt porteu aproximadament 2 hores i 15 minuts de camí. És un bon moment per aturar-vos a dinar. Darrera de la Casa Forestal, trobareu una esplanada amb gespa on podeu fer el picnic. També trobareu una font amb aigua potable. Per continuar, heu de seguir pel camí que voreja la casa forestal i que passa per una font. Al final del camí us tornareu a trobar amb una tanca, que de nou haureu de saltar. En aquest punt tornareu a estar en una pista. Heu de girar a la dreta i seguir uns quants metres. A l’esquerra trobareu un petit corriol senyalitzat com a GR (cap a Cogullons) amb marques blanques i vermelles i que puja cap al mirador. Seguiu pel camí principal, deixant en cert punt a la vostra esquerra una drecera que fa molta pujada, marcada amb els colors del GR. Heu de continuar recte pel camí, que després d’uns quants revolts us portarà directe cap al mirador de la Pena. Haureu arribat en aproximadament 2 hores i 45 minuts (sense comptar les aturades).

De camí al Mirador de la Pena - Foto: YouMeKids
De camí al Mirador de la Pena – Foto: YouMeKids

Tornarem per un petit corriol que trobareu a la dreta del camí per on heu pujat. Aquest camí, que és una drecera que coincideix amb el GR, reduirà el tram per un corriol amb força pendent. En arribar a una bifurcació amb un camí planer més ample, girem a la dreta. A partir d’aquest punt desfarem el camí, passant de nou per la casa forestal. Passat el pou de gel i en un revolt, trobarem un camí a la dreta que porta a la senda de Mata-rucs. Heu d’agafar aquest camí. A partir d’aquí el sender cada vegada és més estret. En arribar a una bifurcació en “V” a l’alçada d’una roca gran i triangular al camí, heu d’agafar el sender de l’esquerra cap a baix. Durant més de mitja hora continuareu per un camí fent zig-zag pel bosc sense trobar cap indicador. Passat aquest temps trobareu un pal amb una fletxa. Seguiu recte. En la següent bifurcació, també heu de seguir recte, baixant per unes roques i de nou fent zig-zag fins arribar a un pal indicador. Heu d’agafar el camí de la dreta en direcció a Les Masies. Pocs metres després trobareu de nou un indicador cap a la pedrera de Els Aubins. Si voleu parar per berenar, trobareu una bona esplanada amb gespa just davant de la pedrera. En cas contrari, no us desvieu i continueu el vostre camí cap a Les Masies. Aproximadament 2 hores des de que heu sortit del mirador de la Pena, arribareu a un torrent. L’heu de creuar per trobar a la dreta, en una esplanada, l’indicador cap a les Masies. A partir d’aquí heu de seguir tot recte desfent el camí fet a l’inici de l’itinerari.

On dinar:
Tot i que no hi ha una àrea de picnic amb taules durant l’itinerari, trobareu una bona esplanada amb gespa darrera de la Casa Forestal, ubicada a 1 km del mirador de la Pena.

Bosc de Poblet - Foto: YouMeKids
Bosc de Poblet – Foto: YouMeKids

Info de la ruta:

Detalls de la ruta:
Durada: aprox. 5 hores
Distància: 9,2 km (ruta semi-circular)
Accessibilitat: és una ruta amb un desnivell de 467m amb pujades fins al mirador i baixades de tornada.
Recomanacions: heu de portar un bon calçat de muntanya, prou aigua i menjar, ja que és una excursió que pot durar gran part del dia (entre 5 i 7 hores amb les aturades incloses).
Edat recomanada: +6 anys

"En castellà: Castellà"

Sobre Barbara Vastenavond 526 Articles
Historiadora de l’Art, gestora cultural i mare de dos nens. Convençuda de que cada experiència que vivim enriqueix la nostra vida. Explorar, tocar, viatjar, sentir... és la millor herència que els puc deixar.. Creadora de YouMeKids i coautora de la col·lecció de guies “Excursions amb nens des d'una àrea de pícnic” .