f movies Merry Christmas Images download in hd free

Camí de ferradura del Lloar: entre vinyes i ametllers

El Lloar, Priorat

Què us sembla seguir un antic camí empedrat per on passaven antany els animals de ferradura carregats d’arreus, fins a dalt de la collada, per gaudir d’unes visites espectaculars sobre el paisatge vinícola del Priorat?

Pujant suaument entre vinyes al peu del Lloar, anireu a trobar l’antic camí de ferradura que en alguns trams encara conserva el seu empedrat gairebé intacte. Un itinerari que, a més d’oferir unes vistes panoràmiques sobre la serra del Montsant, té alguns elements que poden despertar la curiositat dels nens: una formació rocosa singular en forma de cara amb un nas molt punxegut i unes petites coves on amagar-se pel camí.

En temps de verema, a finals de l’estiu, us topareu amb els pagesos collint el raïm (alguns amb molta cura i examinant cada gra per assegurar un vi d’altíssima qualitat). A la primavera, podreu gaudir dels colors dels ametllers i del romaní en flor.

Com arribar-hi:
La ruta s’inicia a les bodegues de Torres al Lloar. Podeu arribar-hi per la carretera entre Gratallops i el Lloar (T712). Entre el km 4 i 5, just abans d’entrar al poble, trobareu a la dreta un desviament cap a les bodegues de Torres. Continueu durant uns 500 metres. Podeu deixar el cotxe davant de les bodegues (sempre tenint en compte que no talleu el pas als vehicles).

En marxa:
Des d’on heu deixat el cotxe, continueu a peu en direcció a la serra per la pista de terra que arrenca darrera de les bodegues, deixant el camí asfaltat. En 15 minuts i després de passejar-vos entre les vinyes, trobareu una bifurcació amb tres camins. Agafeu el camí del mig en direcció a la Font de Minfami. De seguida el sender és més estret i trobareu les primeres restes del camí empedrat. Seguiu el sender que, fent zig-zag, puja al coll. Trobareu una primera bifurcació a la dreta, però heu de continuar pujant seguint el camí principal, marcat sempre amb una marca groga. En pocs minuts arribareu a unes escales excavades a la roca vermella. Pugeu-les per continuar el camí. De seguida ja podreu començar a veure la roca en forma de cara amb un nas gegant, el nas d’en Quima. Si us poseu just davant, podreu apreciar bé aquesta curiositat de la natura. Poc després ja us trobareu a mà dreta un gran forat a la roca que porta a una petita cova plena de sorra vermellosa.

De nou us trobareu amb una bifurcació. Agafeu el camí empedrat de la dreta. Just passat un petit revolt, trobareu un corriol a l’esquerra. En aquest punt deixeu el camí de ferradura i travesseu un marge de pedra, per pujar cap a un mas abandonat i anar a retrobar una pista que coincideix amb un tram del GR171. En arribar a la pista heu d’anar a l’esquerra per baixar de nou cap a uns camps amb vinyes. En arribar al trencall de camins heu de girar a l’esquerra fins arribar a un segon mas en ruïnes. En aquest punt heu d’agafar el camí de l’esquerra, que puja lleugerament en direcció al Lloar deixant el GR171. En trobar una bifurcació, heu d’agafar el camí de la dreta, senyalitzat de nou amb una marca groga en una alzina. De nou agafem el camí de ferradura fins arribar a un camp d’ametllers encaixat just entre dos serres. La vista des d’aquí és magnífica. Per una banda es veu el Montsant i per l’altra les serres de Cardó i els Ports: un mirador fantàstic sobre el Priorat. Continueu cap a l’esquerra passant per davant del mas i seguint el camp d’ametllers. Al final del camp, el camí es bifurca. Heu d’agafar el sender estret de l’esquerra que baixa elegant entre uns xiprers cap a l’encreuament de camins que havíem deixat uns 40 minuts abans. Continuarem recte per desfer el camí de ferradura per on hem pujat a la serra. En 30-35 minuts tornarem a estar davant de les bodegues Torres, el punt d’inici i final de la ruta.

On dinar:
El poble disposa d’una petita àrea de pícnic amb dos taules grans amb bancs al costat de la Font Vella. L’àrea disposa d’una font, barbacoes i aparcament.

cova lloar
Coves i amagatalls – Foto. YouMeKids

Info de la ruta:

Dades de la ruta:
Edat recomanada: +5 anys
Durada: 2 hores (sense aturades, anada i tornada)
Distància: aprox. 6 km (anada i tornada)
Desnivell: 240m
Accessibilitat: La pujada és només d’anada. De tornada és tot baixada. Hi ha moltes pedres pel camí.
Recomanacions: heu de portar bon calçat per caminar. Vigileu els nens en tot moment, ja que hi ha algun tram on el sender és molt estret i passa per barrancs.

"En castellà: Castellà"

Sobre Barbara Vastenavond 526 Articles
Historiadora de l’Art, gestora cultural i mare de dos nens. Convençuda de que cada experiència que vivim enriqueix la nostra vida. Explorar, tocar, viatjar, sentir... és la millor herència que els puc deixar.. Creadora de YouMeKids i coautora de la col·lecció de guies “Excursions amb nens des d'una àrea de pícnic” .